وزیر امور خارجه عازم تركیه شد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، رییس دستگاه دیپلماسی قرار است در این سفر كوتاه به آنكارا با 'احمد داوود اوغلو' همتای ترك خود دیدار و درباره آزادی این زائران گفت و گو كند.

ارتش آزاد سوریه كه مدعی ربودن 48 زائر ایرانی است، مورد حمایت دولت تركیه قرار دارد و سفر كوتاه صالحی به تركیه به منظور 'تذكر و یادآوری مسوولیت دولت تركیه' در قبال این مساله صورت می گیرد.

48 زائر ایرانی جمعه (13 مرداد ماه جاری) برای زیارت بارگاه حضرت زینب (س) در شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) به سوریه سفر كرده بودند كه توسط گروه های تروریستی ربوده شدند.

وزیر امور خارجه بلافاصله پس از اطلاع از ربوده شدن زائران ایرانی در تماس تلفنی با وزیران امور خارجه تركیه و قطر خواستار بكار گیری تمام تلاش این كشورها برای آزادی زائران ایرانی شد.

وزارت امور خارجه همچنین در اقدامی دیگر، كاردار سوئیس را به عنوان حافظ منافع ایالات متحده آمریكا در تهران فرا خواند و نسبت به این قبیل اقدامات هشدار داد.

مدیر كل آمریكای شمالی وزارت امور خارجه كه كاردار سوئیس را فراخواند، با یادآوری حمایت واشنگتن از گروه های مسلح و شورشی در سوریه، دولت ایالات متحده آمریكا را مسوول سلامت 48 زائر ربوده شده دانست و تاكید كرد: از دولت آمریكا انتظار می رود با استفاده از نفوذ خود نزد ربایندگان، امكان آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها را فراهم كند.

كاردار سوئیس نیز تاكید كرد مراتب را در اسرع وقت به دولت آمریكا منعكس و نتیجه را به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام خواهد كرد.

'حسین امیرعبداللهیان' معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه نیز بامداد سه شنبه در گفت وگو با ایرنا از ارسال یادداشت جمهوری اسلامی ایران به آمریكا از طریق سفارت سوئیس در تهران خبر داد و گفت: در این یادداشت با توجه به حمایت علنی آمریكا از گروه های تروریستی و ارسال سلاح به سوریه، مسوولیت تأمین امنیت و جان 48 زائر ایرانی ربوده شده در دمشق متوجه آمریكا دانسته شده است.

سیام** 1708**9129**1572





:: برچسب‌ها: حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 948
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: